Twórcza wizualizacja przestrzenna inspirowana Filozofią dramatu Józefa Tischnera, stworzona z drewnianych bali i metalu, jest symboliczna. Wysokie na 230 cm postacie, ułożone w przerysowanych gestach — krzyku, zastygnięcia i rezygnacji — wyrażają kluczowe aspekty ludzkiej egzystencji, pełnej sprzeczności i walki. Drewniane bale, połączone z metalowymi elementami, odzwierciedlają surowość i twardość ludzkiego losu, uwięzienie w egzystencji. Instalacja znajduje się w obrębie białego okręgu, który pełni rolę metafory sceny teatralnej — przestrzeni, na której rozgrywa się nieustanny dramat ludzkiego życia. Fragment Filozofii dramatu, umieszczony na posadzce, w centrum postaci, dopełnia intelektualny kontekst całej instalacji, zapraszając widza do refleksji:
Wokół mnie i obok mnie znajdują się ludzie, szczególnie ci, będący uczestnikami tego samego dramatu, w którym i ja biorę udział. Wbrew rozpowszechnionym poglądom nie widzę ich, nie słyszę, nie dotykam i w ogóle nie spostrzegam. To bowiem, co spostrzegam, jest tylko zewnętrznością, a nie człowiekiem jako człowiekiem, innym jako innym. Inny człowiek jako człowiek może pojawić się dopiero wtedy, gdy – nie wykluczając całej „zewnętrzności” – stanie przede mną jako uczestnik mojego dramatu. Uczestnictwa w dramacie nie mogę ani słyszeć, ani widzieć – wymaga ono całkiem innego otwarcia niż otwarcie właściwe świadomości intencjonalnej. Inny człowiek staje wobec mnie poprzez jakieś roszczenie, w którego następstwie powstaje we mnie poczucie zobowiązania. Świadomość tego, że drugi jest obecny, dopełnia się jako świadomość roszczenia – roszczenia, które zobowiązuje. Oto do moich uszu dochodzi twoje pytanie. Jest chwila ciszy, wspólnej teraźniejszości. Oczekujesz na odpowiedź. Trzeba dać odpowiedź. To „trzeba” jest istotne. Dzięki niemu i w nim jesteś przy mnie obecny.
Otwarcie na innego ma charakter dialogiczny.
Instalacja zostanie oświetlona w celu zintensyfikowania dramaturgii.